با گوشی های آب خورده چه باید کرد؟

از زبان یک تعمیرکار گوشی موبایل: زیاد اتفاق می افتد گوشی هایی را پیش من برای تعمیر بیاورند که در آب افتاده باشند و مرخص شده باشند و واقعیت دردناک هم اینه که این گوشی ها معمولا خاموش شده اند و زمانی این واقعیت دردناک تر می شود که گوشی گرانقیمتی دچار این مصیبت شده باشد، امروز به دو نکته جالب در همین رابطه برخورد کردم.

اول این که ظاهرا یک خبرنگار واشنگتن پست بعد از یک دوچرخه سواری طولانی به خانه می آید و شروع می کند به شستن دست و رویش ولی از آنجایی که کیف وسایل همراهش را بدجایی گذاشته بوده است ناگهان کیف بر میگردد و گوشی BlackBerry نازنین 450 دلاریش در درون توالت می افتد وی سعی می کند سریع گوشی را از آب خارج کند باطری اش را در می آورد وسپس به خشک کردن گوشی با سشوار می پردازد. وقتی می بیند این روش چندان موثر نیست و گوشی هم وارد حالت کما شده است زنگ می زند به یکی از دوستانش که در این زمینه تخصص داشته و از او کمک می خواهد دوستش هم در پاسخ به او میگوید گوشی را در یک ظرف پر از برنج نپخته بگذار! بله برنج نپخته. همه ی ما دیده ایم برنج خاصیت جذب رطوبت را دارد و با اصول خیس کردن برنج هم آشنا هستیم ولی این نکته دیگر بسیار ظریف است. خلاصه اینکه گوشی بعد از یک روز ماندن در ظرف برنج کاملا سالم می شود و بدون هیچ مشکلی قابل استفاده می گردد. این جناب خبرنگار هم عین تجربه اش را در واشنگتن پست برای عموم نوشته است البته آن دوستی که این روش را برای او گفته است نامش فاش نشده چون ظاهرا وی برای یکی از شرکتهای گارانتی یا مشابه آن کار می کند و فاش شدن نامش برایش دردسر ساز خواهد بود.

یکی دیگر از روشهایی هم که در مورد گوشی های آب خورده کارایی دارد و ظاهرا بسیاری از کسانی که آن را امتحان کرده اند، نتیجه گرفته اند این است که گوشی که یک حمام اجباری کرده است را بهتر است اول خاموش کرده سپس باطری آن را خارج نموده تا جایی که امکانش هست گوشی را با کاغذها و دستمالهایی که آب جمع می کنند خشک کرده و بعد در الکل برای مدت کوتاهی بخیسانیدش و بعد هم بگذارید خشک شود الکل برای خشک کردن قطعات داخلی گوشی بسیار موثر خواهد بود.

منبع: ufs66.mihanblog.com

نظرات 5 + ارسال نظر
http://p30boy.com/wm دوشنبه 7 مرداد 1387 ساعت 02:27 http://p30boy.com/wm



با سلام

سیستم جدید کسب در آمد اینترنتی برای وبمستر ها

سیستم همکار پیشرفته ترین سیستم همکار تبلیغات پرداخت
در ازای کلیک ایرانی
با پشتیبانی کامل و پرداخت بموقع
و شرایط و قوانین باور نکردنی مجزا با تمام سیستم های دیگر
فقط یک بازید از سایت و سیستم ما کاملا شما را مجاب خواهد کرد .
این شانس بزرگ را فقط بخاطر یک کلیک از دست ندهید .

http://p30boy.com/wm

بازای هر کلیک 25 تومان -
درسته بعضی ها مبالغ بسیار بالاتری مانند 60 تومان را وعده میدهند ولی هیچ پرداختی ندارند و از تعداد کلیک هاتون کم میکنند یهنی 3 کلید 60 تومان حساب میکنند ولی ما هر کلیک 25 تومان یعنی 75 تومان و 15 تومان بیشتر از آنها بدون تقلب !

دانلود بازی پنج‌شنبه 28 آذر 1387 ساعت 16:17 http://www.iranian-forum.com

دانلود بازی برای ویندوز : آتاری - نینتندو - PC - سگا :
http://www.iranian-forum.com/forumdisplay.php?fid=405

محمدرضا دوشنبه 9 دی 1387 ساعت 15:44 http://master-world.persianblog.ir

دوست عزیز در صورت تمایل ما را با نام دنیای کامپیوتر لینک کنید
ما نیز شما را لینک خواهیم کرد
با تشکر از شما و وب سایت عالی شما

http://master-world.persianblog.ir

محمد شنبه 5 اردیبهشت 1388 ساعت 22:15 http://0download.blogfa.com

آقا میخواستم ببینم من گوشی k850 دارم ولی هرچی بازی جاوا مخصوص این گوشی از اینترنت میگیرم از تعداد زیادی فایل تشکیل شده و اجرا نمیشه چرا؟

محمد رضا آمره ای یکشنبه 15 آبان 1390 ساعت 15:51 http://http://www.game7676.blogfa.com/

سایت خوبی داری
مرا لینک کنید
من تازه وارد هستم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد